Advertlets

Saturday, October 30, 2010

Gadis Melayu

Gadis Melayu Kini!
Halooo every one!!
Apa nak jadi dengan gadis melayu kita hari ini??? bercinta berpegang tangan erat berjalan seiringan dengan pasangannya yang bukan melayu , maksud aku bukan warganegara malaysia? kalu warganegara kita tu tak lah aku ambik port sangat, yelah tak lah hairan kalu Malay vs Chinese ke atau Indian ke! at least kalu ko orang nak kawin pun tak lah masalah sangat kan? tapi nie tidak,bukan warganegara pun sebat jugak..wohhh hebat gadis kita hari ini! bercitarasa besar, Apa nak jadi yer? aku rasa agak mengenkelkan sikit kalu melihat mereka nie di sekitar Ibu kota berpelok-pelokan, seolah-olah dunia nie ana yang punya,dah tak nampak banyak mata memandang gelagat-gelagat sumbang mereka aku rasa seolah-olah menyampah pun ada! kalu kita lihat hari ini ramai sungguh gadis melayu bercinta dengan warganegara asing! mereka seolah-olah bangga dengan kehidupan mereka itu,yang aku peliknya kalau mat salleh boleh di katakan dah biasa kita lihat! tetapi nie bukan mat salleh tapi niger(negro) Indon or bangladesh..wahhh apa cerita agaknya ye?kenapa eikk..dah tak ada ke lelaki melayu ke dalam malaysia nie, yang baik untuk mereka bercinta???aku kompeusss betul lah dengan citarasa gadis-gadis kita hari ini,apa sebenarnya yang dia orang carik aku pun tak pasti??? nak kata negro bagus atau kaya raya..emmm.. aku tak rasa bangsa diorang nie kaya kalu datang ke negara kita nie kebanyakan dia orang nie banyak buat benda jahat dari yang baik! contohnya kalu tang mengedar dadah dah tentu bangsa kulit hitam nie yang menduduki charta teratas! atau pun kalu pasal mencetak fake money aku rasa dia orang jugak yang buat keja-keja cam tu,so apa bagusnya pilih diorang untuk di jadikan teman untuk berpasanggan??? apa kah sebenarnya yang gadis kita carik dari mereka nie??entah lah aku pun tak tau nak kata! nak kata tak pecaya kan lelaki melayu, banyak yang jahat,curang dalam perhubungan tak berkualiti???emmm itu aku tak setuju coz ramai lagi lelaki melayu yang baik-baik kan?yang jahat memang ada,tapi tak semestinya kita berfikir sedemikian rupa!!!
Nie satu lagi yang bercinta dengan bangla tu dapat apa??kaya ke dia orang??bagus ke dia orang nie??? eeiik aku rasa taraf kehidupan dia dan kita di sini pun jauh berbeza,jauh lebih baik kehidupan kita kalau nak di bandingkan dengan kehidupan dia orang?? bila aku terlihat saja pasangan-pasangan berlainan budaya,bangsa nie aku terfikir tak takut ke dia orang nie kena tipu bodoh-bodoh je dari jantan asing yang dia katakan sayang and cinta tu??
Tak terfikir ke kalu kawin sekali pun hidup tak sesenang berkawin dengan warganegara sendiri! contohnya lah if divorce apa nak buat??? tak terfikir ke akan kesusah di kemudian hari?emmmhhh..entah lah, jadi aku nasihatkan pada sesiapa yang telah bercinta atau apa-apa jelah yang seangkatan dengannya supaya, cepat-sepat lah tersedar dari lamunan anda yang tak pasti tu kan! hargai lah hidup anda dan keluarga tersayang! kerana mereka semua tak pasti lagi memberi kebahagian kepada anda di hari depan!!!

ps: Nasihat aku pada kaum wanita sayangi diri anda dan jangan sia-siakan kehidupan yang singkat ini dengan melakukan perkara-perkara yang akan mengundang bahana di kemuadian hari kelak!

No comments:

Post a Comment