Advertlets

Monday, November 1, 2010

Blood Donation

My Blood ( B Type)

Bertempat Di Plaza Magnum untuk menderma darah, sebelah office aku jer !!!

Huhu..sakitnya tangan aku!!


Cherita mengenai Blood Donation! hah..masuk kali nie aku dah 4 kali pe derma darah,dalam takut-takut tu! first time jer dulu! la nie aku dah tak takut lagi dah berani dah..hihihi,kalu dulu kenkawan sebut je pasai derma darah eeeiiii..tak maulah aku,dah tentu aku dok bayangkan jarum sebesar alam mak oi,tak mau lah..
Mula-mula dulu pe gak ikut je member-member derma darah!pastu lama kelamaan aku rasa eihh..apa salahnya kalu aku try,cewahh try tuu! tak dak makna nya try-try nohh! hg ingat nie try-try makan nasi ka?hahaah... pass dah try sekali,aku la nie tak buleh dengak kalu ada orang kata kat aku jom pi derma darah bila ada ja mana-mana company yang nak buat derma darah nie sure aku pe punya! nak jugok tu! padahal baru je 7 bulan lepah aku pe derma?? la nie pe lage ketagih sungguh aku nohh? nak pe derma darah aku lage. Ada aku dengak kata orang nanti kalu aku derma darah sat laie badan naik gemok,kata orang bukan aku kata! hihihi buat lawok!!
Tapi sampai la nie pun badan aku tak pun naik gemok biasa ja aku tengok? itu aku tengok! tapi tak tau lah kalu orang yang tengok kan! aku sendiri tengok seropa tuu jugok badan aku,aku rasa kalu makan malam baru la naik badan,kalu setakat-setakat dermo daroh nie tak da pun effect, yang aku tau aku nak membanyokkan darah kat tabung darah ja,senang sikit klu ada orang yang memerlukan darah ! tak dak lah tabung daroh kehabisan darah? bila saat di perlukan oleh orang-orang yang memerlukan darah di ketika itu..aku rasa hangpa yang tak pernoh pe dermo darah kerana takut kat jarum besak tu ka apa ka,pe-pe lah buat amal jariah! mana lah tau satu hari nanti hgpa memerlukan darah sapa nak kasi kat hg?kalu hgpa tak pernah pe derma.betui tak??jadi kalu hang pa rasa hang pa sihat walafiat tak dak sebarang penyakit,sila-silakan lah pe derma darah hang tu nohh! ok lah aku dah lama dok melalut nie! sat lagi hang pa bosan pulak dengak celoteh aku..apa-apa pun selamat menderma darah pada hangp a semua nohhh!~ selamat menderma darah anda,bantulah insan-insan yang memerlukan!! D:-



No comments:

Post a Comment