Advertlets

Saturday, August 14, 2010

Dua Betina Bertutup Litup Makan Dikhalayak Ramai Tak Menghormati Bulan Puasa

http://vanillaespresso22.blogspot.com
Bulan Ramadhan nie adalah bulan yang sangat mulia..tapi semalam aku rasa macam nak sound je kat dua betina nie,umurnya dalam tekaan aku lah..tu yang aku teka ..tak tau lah kot2x tua lage dari apa yg aku teka.. antara 40 tahun atau lebih..lah, ..diorang dengan sorang budak pompuan melepak kat cafe dalam umur 4 ke 5 tahu lah..dok kat cafe kat area umah aku..masa tu aku nak masak untuk bebuka pose..so ada barang yang tak ada lah pulak..yang nak kena beli..huhuhu..nak tak nak aku pun turun nak pe beli barang yg tak ada tu nak masak nie, tuk bebuka sat lage.. ok berkisahkan cita aku tadi..aku nampak dua beina nie lah ..tapi atas meja diorang ada dua biji pinggan penuh ngan nasi and lauk pauk emmm.. yg menyelerakan..di tengahh2x hari bulan pose perut pun keroncong tahap gaban nie..dua betina nie ngan budak pompuan kecik tu..aku nengok baik jerr melahap makanan yang baru di isi tadi ye lah diorang ambik untuk makan tengahari le kan! mulanya aku dok ingat nasi tu untuk budak pompuan kecik tu..rupanaya untuk depa bedua nak melahap.di tengah-tengah hari pansa buta nie di bulan puasa..lah pulak..apa kejadahnya..lah betina dua ekor nie..tak ada perasaan segan silu langsung..melahap di tengah-tengah kedai tu..eee...aku kelasikan dua betina nie tak malu..langsung ngan apa orang akan kata. Sebenarnya aku tak lah nak ambik port sangat kat diorang nih,tapi yang membuat kan aku tetiba je naik panas bila aku lalu kat depan diorang coz diorang bedua tu bertutup litup..siap bekurung bagai..tu yang membuat kan mulut aku tak leh nak dok diam dan nak mandang je gelagat gampang dia orang tu kan..mula lah aku dengan jahat mulut bebulan pose nie.. nak gak le aku menyound diorang..Masa nak balik mata aku menjeling 360 darjah..tuu..melihat gelagat..gampang dia orang so apa lage..mula lah terkeluar..jugak kata-kata yang sinis dari mulut aku nie kan! dah tak kira le bulan pose ke! bulan tak pose ke kan!(sambil aku bejalan nak balik dari beli barang sempat gak aku menyound diaorang bedua tu kan..mau tak menyound..aku cepat jer kalu ada benda yg tak masuk akal lalu depan mata aku mula lah nak kata) korang tau ..aku kata apa..hemm.... "bodoh tak guna pakai tudung litup kalu tingkah laku tak di jaga..buat malu je..org lain yang betul2x ikhlas pakai tudung dilebal kan ayat yang sama, nie disebabkan mangkuk yang tak bertanggungjawab yg buat org lain lak yg kena habuan..nya ibarat(NIE LAH PERPATAH BERBUNYI SEPERTI INI-DEK KERANA NILA SETITIK HABIS SUSU SEBELANGA)dah lah bangsa tak tau malu,tak tau menghormati bulan puasa,baik tak payah pakai tudung campak je tudung tu ke laut,dah tentu orng tak mengata korang kan..bukan apa kita nie walaupun katanya (unzur kan! kaedahnya lah kan)kalu ye pun ko unzur nape??haha nak nunjuk ngat kat orang yang kome tu tak leh pose..aduhhhh..bodohnya..makan lah kat umah..bongok noo lahh..depa bedua nie..benci aku..tengok mangkuk 2 ekor tu...tak kan lah ko nak nunjuk sangat kat depan orang.! btul kan apa aku kata nie ..dah lah kowsan tempat tinggal aku tu penuh ngan mat salleh, jadi nanti apa lak kata diornag bila nengok si betina bedua tu makan di bulan pose dah lah pakai tutup litup..tak kan diorang tak mengata..kan *dah tentu diorang akan kata see orang melayu pakai tudung pun boleh makan di khalayak ramai dalam bulan bulan yg mulia nie..so pada dua betina yang tak tau malu+tak pandai jaga adap-adap dibulan puasa tu..bawak2x lah bertaubat..aku pun bukan lah nak kata aku baik..tapi..sekurang-kurangnya aku tak lah buat perangai bengong campur bodoh macam dua betina tu buat kan..aku masih tahu adap sopan,malu, takut jugak orang kata kan! ye lah orang melayu nie tak ada adap untuk menghormati bulan ramadhan kan..

No comments:

Post a Comment