Advertlets

Friday, August 20, 2010

Kad Raya Pengganti Diri


Sekadar Picture Hiasan


Contoh Kad Raya
Kad Raya Pengganti Diri


Aku nak berkongsi sedikit cerita di sebalik kad raya! aku rasa ko orang semua tahu apa itu kad raya kan? jadi tanpa membuang masa lage marilah kita mengupas sedikit sebanyak mengenai kad raya dan Edul-Fitri yang saban tahun kita raikan.


Ko orang ingat tak dulu masa zaman sebelum zaman IT kita semua akan mengirim kad raya pada sahabat handai dan sanak saudara untuk mengeratkan lagi hubunggan siratulrahim sesama kita kan! tapi kalu ko orang perasan tak sekarang, hari nie jarang sekali kita membeli atau pun mengirim kad raya pada saudara mara bila tibanya hari raya..ye lah zaman sekarang kita semua dok sebok antar pesanan ringkas sms melalui handphone jer bila tibanya hari raya..kalu tak pun korang antar massage melaui FB kan?betul tak?ye aku tau sebab aku sendiri pun buat pekara yang sama seperti mana korang lakukan..sebab apa?sebab malas nak tulis,malas nak beli kad raya dan yang paling utama sekali ialah malas nak pe pejabat pos beratur masa nak beli stamp kan! ha tu lah..sebab nya kita semua dah tak guna kad raya,untuk berhubung di antara satu sama lain kan!..ok lah cuba ko orang ingat-ingat balik,dulu masa ko orang kecik-kecik zaman ko orang sekolah, aku rasa ko orang mesti happy gila kalu dapat kad raya dari boyfriend atau girlfriend ko rang kan? ye lah masa tu mana ada kemudahan cam sekarang,sekarang zaman dah canggih..orang dah tak pos kad raya lage kat boyfriend atau girlfriend..tapi aku ingat lage dulu masa aku kecik masa masih sekolah lage..aku siap tunggu postmen datang depan rumah..tiap-tiap kalu ko orang nak tau..ye lah mana lah tau kot2x dapat kad raya dari sesape je lah yang istimewa!!!..hihihi..kalu tak dapat dari orang yang istimewa pun tak pe,yang penting aku dapat terima banyak kad raya, boleh tunjuk kat kawan-kawan yang aku ada banyak kad raya..tu lah sebab masa tu kad raya tu penting sangat pada aku.. Aku ingat lage masa mak bapak aku bage duit belanja tuk bulan puasa aku sanggup simpan dan beli kad raya sebanyak yang boleh,ye lah nanti kan nak pos bage kenkawan yang dah lama tak jumpa,yang dah tak sama sekolah lage dengan aku..dan yang paling penting mesti beli kad raya yang paling besar dan ada music..tu untuk orang-orang tertentu saja tau! hahaha..tu lah sebabnya kad raya penting dalam hidup aku di kala tibanya bulan ramadhan.Hemmm..tapi hari ini aku sendiri pun lupa tentang kad raya! kalu ko orang nak tau bila aku teringgat kan kad raya..ha nie aku cherita kat ko orang..aku teringgat pabila kenkawan aku dalam FB pos kan kad raya pada wall aku, masa tu baru lah aku teringgat yang tahun nie,aku langsung tak beli walau sekeping pun kad raya..wahh..lupa betul aku ye..pada kad raya..macam tak ada rakan taulan yang aku nak pos kan kad raya tuk diorang,pada hal bukan main melambak kenkawan aku..tapi sorang pun aku tak terfikir nak pos kad raya..ye lah mau taknya,asyik bukak FB and antor je kat wall diorang so mana nak ingat akan kad raya lage dehh..huhuhu..teruk kan! pada hal kalu masa aku sekolah dulu kalu tak dapat kad raya rasa cam tak meriah jer raya aku pada tahun tu..hihihi..tu lah sedikit sebanyak aku nak cherita kan tentang kad raya pada ko orang semua..ye lah Ramadhan pun dah nak ke penghujung..jadi tak lama lage kita semua dah nak sambut raya..so aku menyusun sepuluh jari memohon maaf jika ada tersilap kata semasa aku menulis nie...okeys..pada semua kaum muslimin and muslimah..aku ucap kan pada ko orang semua SELAMAT MENYAMBUT EDUL-FITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN, pada sesape yang drive sendiri tu bawak keta baik-baik ye! aku doakan ko orang semua selamat pulang ke kampung halaman yang ko orang chintai!






No comments:

Post a Comment