Advertlets

Saturday, September 4, 2010

Semua terkena hahaaha!

Sebelum Makan Baca Doa Bebuka Puasa Dulu

Nak tau berapa sepinggan nasi plus udang and sotong nie?cuba Teka berapa Harganya?



Menunggu masa nak bebuka
Dah bebuka boleh makan!
Hahaha..nie yang paling lawak bebuka pose tahun nie,semua sakit hati bila tiba time nak membayornya..huhuhu mau tak marah,tetiba makan sepinggan nasi plus sotong and udang sedang-sedang nak membesor,tetiba si mamak tu kata sepinggan RM..Dot..dot,berapa cuba ko orang teka?aku rasa ko orang pun tak pecaya harganya..nak tau berapa? ha mai sini aku bagi tau kat hangpa! harga sepinggan nasi plus lauk dua ketul RM35 hengget seorang makan,mau tak gila meroyang sekejap kalu makan kat hotel tu memang semua orang tau lah harganya dah tentu sesui dengan tempatnya,nie tidak makan kat kedai mamak tetiba harga yang di kenakan 3 kali ganda mahal nya dari makan kat gerai-gerai biasa,mak oi apa ke hal nya kan! huhu marah betul sorang member aku nie kat mamak tu,ye lah dia bukanya tak ada duit nak bayar tapi bengang plus sakit hati bila tekena cam gitu,katanya kalu macam nie lebih baik lah aku pe makan kat hotel je lagi class,nie makan kat mamak dah lah tak class pastu harag macam siot je habis dia sumpah seranah tuan restaurant tu punya lah sakitnya hati dia,kesian tak pasal-pasal tekena kali nie! Aku sendiri pun tekejut berok di buatnya bila aku nak bayar tadi,macam tak pecaya jer seekor udang harga RM12 hengget campur Sotong plus nasi and Air semua Rm35 hengget wahh kalu cam gini gayanya cepat lah kayanya si mamak tu ye! cekik darah bebenor aku rasa,tak masuk akal langsung harga makanan kat restaurant tu,uhhh nie lah kali petama dan terakhir aku makan kat sini,next time tidak lah acik nak gi makan kat situ lagi,bukannya sedap pun cam biasa je,cam restaurant mamak-mamak lain gak lah,baik terus gi mamak pelita je lagi sedap dia masak,nie tah apa-apa tah! mengarut sungguh aku rasa, dah lah harga kat makanan tu dia tak letak pastu charge semaunya apa kata kalu yang datang tu memang orang yang tak beduit camana ceritanya pulak, aku rasa ada lak yang kena basuh pinggan kat belakang kedai tu tok melunaskan bayaran makan yang dimakan tadi..uhh memang tak patut2x..nie aku nak pesan kat ko orang kalu pe ke restaurant tersebut sila-silalah tanya berapa harga seekor udang yang dia jual, kalu rasa sanggup ok boleh makan kalu rasa tak berbaloi baik tak osah makan pe je tempat lain banyak lagi tempat-tempat yang berpatutan yang boleh pe makan key!

No comments:

Post a Comment