Advertlets

Sunday, February 6, 2011

Jom Pekena Sup Be Dengung

Sup Be-Dengung memang bedengung pun pabila merasanya, sup bedengung ni hanya boleh di dapat at NILAI je. Pada sesape yang suka pe ke NILAI tu apa kata ko orang pe makan sup kat sini, harga nya tak lah mahal sangat dalam RM40 untuk 4 orang makan tu pun dah campur dengan minuman sekali kira ok lah kan! tapi apa-apa pun pada sesape yang ke NILAI di persilakan merasa sup BE DENGUNG ni yerkk!!


Ada segala bagai jenis pilih je, nak sup kaki lembu, sup tulang, sup ekor bagi tau je mana satu nak makan tentu beres..hahaha



Sup Daging


Ini dia sup perut lembu..best nie !!







Haa..kalau nak tahu nie lah sup lidah lembu campur perut and daging, emmmphhh best sesangat sungguh pun aku tak pernah memakan lidah lembu tapi bila petama kali aku memakannya terasa begitu nikmat nya lidah lembu nie lembutnya lagi best dari makan daging lembu, kalau ko orang tak pecaya ko orang boleh try oder kalau ko orang sampai ke sini nanti ok ! kalau dah rasa bagi tau aku apa rasanya..tentu-tentunya ko orang akan berpendapat seperti aku jugak wehh !!

Perhhh..best bebenor le hari nie, tak penahnya aku dapat merasa sup sesedap ni, baru 1st time aku merasa sup yang betul-betul kaw cam gini bentuk rupanya pendek kata  boleh di ketogotikan sebagai sup yang cukup dengan segala bahan nya. Ngan terasa masin, masam,pedas manis air tulang lembu segala bagai terasa..bila petama kali meghirup kuahnya yang panas berasap tu !


Nie Kawan aku yang sesuka hati memintak tanduk lembu dari brader kedai tu tuk di ambil gambar kenang-kenangan kata nya ! dah memang semua kenkawan aku berperangai pelik cam gini tak kira di mana dan tempatnya..hihihi


Cara-cara membuat sup Be-Dengung umppphhh superb !!

Huhu..Best lah dia oarang bedua nie, sempoi siap posing bagai atas pemintaan aku nak ambik gambar dia orang bedua tuk di muatkan kedalam blog aku !
(perhhh yang penting sup korang meletopppp and superb and aku ucap berbanyak thank you kat ko orang bedua coz sudi membenarkan gambar ko orang di rakam oleh aku wehh!!)
Tak sia-sia aku datang dari KL semata-mata nak merasa sup Be-Dengung ko orang memang sedap and the boomm !! memulanya aku cam pelik je nape lak si brader ni guna botol susu ..time-time nih, rupa-rupanya jus limau ada dalam botol susu yang di orang pegang tu..hahaha..
Botol susu pun botol susu le..brader janji meletopp sup ko orang tak gitu!

Sup Tulang campur daging


No comments:

Post a Comment