Advertlets

Sunday, July 4, 2010

Pangkor Trip 3 days 2 Night- 3rd day


Ini Favourite Masakan aku puas aku carik sekitar KL jual lauk nie tapi tak nya jumpa ! mana nak carik Ikan sepat nie kat Kl?kalu ikan sepat masin tu ada lah!


Sempat lunch sebelum berangkat pulang


Kena Q sepanjang jeti coz terlalu ramai orang yang nak balik
Wah!! kena bangun pagi lah nampaknya hari ni,coz dah nak check-out and nak gerak balik dah! so kemas apa yang patut main sumbat je dalam beg janji kemas! rushing nie nak pe kuar brekfast dulu sebelum check-out,tapi sebelum tu sempat lagi aku pe ke depan hotel aku tu menghirup udara pagi di tepian pantai ! cewahhh menghirup udara segar lah katakan! lepas tu balik mandi siap sedia untuk check-out terus pe breakfast coz nak kejar masa takut nanti tak dapat feri tau-tau je lah kan hari nie sunday so kang tak pasai-pasai aku tak balik pulak? Lepas breakfast sempat pusing-pusing pulau satu kali lagi sebelum berangkat ke jeti. Setelah habis satu pusingan di buat! park kereta yang kita orang sewa selama 3 hari tu kat tempat di mana kita orang ambik masa mula-mula datang itu hari.(oh lupa nak bagi tau kalau ko orang pe ke pangkor untuk dua tiga malam dan ada 3 or 4 orang baiklah sewa jer kereta dari ko orang naik van pink dia tu coz van tu sekali naik RM15 hengget so kalu 10 x ko orang nak kuar mau tak rabak poket ko orang kan) so aku advise kan ko orang sewa je lah kereta, sehari dia orang will charge ko orang RM70 hengget aku rasa sangat lah berbaloi dari ko orang naik van pink tu.
Lepas dah pulangkan balik kereta tadi kita orang pun terus pe ke jeti tuk tunggu feri. Sesampainya aku di jeti mak Oii..ramainya orang? Sampai berbaris sepanjang-panjang jeti tu, aku pun kena lah bebaris sampai satu feri ! tapi tak leh nak naik lagi, so tunggu lagi satu feri !pun tak leh nak naik lagi, mak oii kaki aku dah lenguh berdiri nie! nasib baik lah kita orang kuar awal dalam pukul 12pm dah berada kat jeti kalau keluar petang apa hal lah pulak kan?maunya aku rasa kena patah balik check-in semula nie! so pesanan aku kalau ko orang ke pangkor untuk bercuti, bila tiba time nak balik ada baiknya ko orang keluar awal dari pulau, kalau tak aku rasa ada lah yang tak balik nya nanti coz tak ada feri nak bawak ko orang ke jeti seberang sana kerana semua penuh sarat dengan penumpang-penumpang yang terawal dari ko orang! Ok sambung pada cerita aku tadi,setelah dua, tiga biji feri kita orang tak dapat naik datang lah feri yang ke empat masa tu dah panas dah ye lah dah lah ramai orang bersesak-sesak lepas tu nak pulak cuaca panas matahari dah menjengah ke atas kepala dah pukul 12.3 noon! maunya tak panas masa tu! pastu datang lah lagi sebuah feri nie kira feri yang kelima lah untuk aku tunggu sebelum dapat naik, bila dapat naik semua penumpang berebut-rebut cari seat hoh! ini macam ka! so apa lagi aku pun terus lah merebut jugak kan! hahah sungguh tak sopan di ketika itu,tapi apa nak buat nanti tak dapat pulak seat untuk kita orang berempat kan?so setelah selamat berada di dalam feri aku melihat keluar dari tingkap feri masih ramai lagi orang menanti di jeti untuk naik feri-feri yang seterusnya.
Setelah hampir 1/2 jam sampai lah kita orang, bila dah sampai carik wash room dulu coz ada yang macam nak terkucil and macam-macam lagi lah. lepas semua selesai pe shopping sekali lagi nie last shopping sebelum balik KL setelah abis shopping sempat pe Lunch dulu coz perut dah mula keroncong menyanyi-nyanyi nak di isi.Lepas makan baru lah selesai semua terus pe kat kereta and drive balik KL-
Selamat tinggal pangkor ada time aku pasti akan datang lagi-Adioss Brabusss...

No comments:

Post a Comment