Advertlets

Friday, September 10, 2010

Ooo..Balik Kampung..Ooo Balik Kampung





 




Ooo..Balik kampung ooo balik kampung hati girang..huhuhu..mesti korang tau sape penyanyi nya kan..hahaha..tu kan lagu allahyarham Sudirman penghibur No 1 Malaysia..hihihi..yang penting nya dia adalah orang sekampung ngan aku..huhuhu..jangan jelos. Uulozz.. every one tak kira lah siapa pun anda aku ucapkan selamat balik beraya di kampung halaman atau pun yang tak ada kampung tetap menyambut raya jugak kan?Ha kalu nak tau aku pepage esok dah nak balik kampung dah nak celebrate Edul-Fitri yang dah tinggal 2 hari saja lage untuk di raikan...Tapi tahun nie aku balik ke arah selatan lah pulak,bukan balik ke arah pantai timur atau pun meredah kesesakan lebuh raya karak..tapi sebaliknya meredah lebuh raya PLUS untuk balik ke arah selatan..uhh ..masa aku balik menghala keselatan..masa tu highway tak lah jam mana..boleh lah.kira ok gak lah.tak tau lah pulak kalu malam raya kot nya sesak yang teramat..tapi yang penting nya aku tak lah melalui detik-detik itu..kerna hari ini masa aku meredah lebuh raya, jalan nya cam biasa2x je..alhamdullilah le syukur pada tuhan, kerana mempermudah kan perjalanan untuk aku balik kampung..huhu setelah penat meredah lebuh raya PLus,akhirnya sampai gak lah aku ke destinasi yang di tuju, maklum lah esok dah nak raya..sampai2x je kena sebok kan diri tuk menolong di dapur,buat lah apa yang patut untuk di sajikan pada tetamu di page raya, and tak lupa juga nak siapkan juadah tuk bebuka puasa untuk hari yang terakhir umat Islam berpuasa pada tahun ini..emmm..sadis nya kerana tinggal kan bulan Ramadhan yang mulia,moga di panjang kan umur di murahkan rezeki oleh allah supaya bertemu lage Ramadhan yang akan datang..amin..huhu berbalik pada cherita aku tadi..kang lari tajuk lak kang!

Ok Lah setelah bebuka pose,pastu sebok ke dapur tok memasak juadah di page raya, apa kah juadah nya?emm..aku nak masak Mee Rebus Special,bukan Mee rebus biasa tau!nie special lain dari yang lain sungguh pun remeh membuatnya..tapi di atas permintaan ramai so harus lah aku mengikut apa yang meka-meka inginkan,setelah masak menu Mee Rebus tadi, kena lak sediakan juadah lain seperti Nasi impit kuah kacang,Serunding Daging,Lemang dan Rendang tak di lupakan..sebab aku adalah antu lemang,kalu tak ada lemang aku rasa cam tak best nak raya..hahaha..tu menu yang wajib tau tuk tetiap kali tibanya raya,dan satu lage juadah yang selalu ada di page raya kalu kat umah family aku adalah Nasi Minyak ngan rendang daging atau kari daging campur perut..uhhhh..meleleh air liur aku di buatnya..emm sedapnya kalu Nasik Minyak pulak start bagun page raya sampai lah ke petang aku dok ulang makan sampai nak meletop perut di buatnya..hihihi..setelah selesai masak memasak baru lah aku masuk tido..uhh jam dah nunjuk kan kul 2.30page tu..mau nya esok ngantuk tahap gaban nie,nak pulak kena bangun awai pagi nak sediakan apa yang patut..ok lah aku rasa elok lah aku menyambungnya tuk ke esokan hari..apa-apa pun aku ucapkan selamat hari raya edul-fitri tuk ko orang semua dan jangan lupa pe bayar zakat fitrah, pada sesape yang belum membayarnya..orait kita sambung esok..



No comments:

Post a Comment