Advertlets

Sunday, September 26, 2010

Raya Open House 2010

Nasi Briyani

Ayam Masak Merah

Daging Rendang

Aneka Kuih Raya

Kuah Kacang

Satay

Kauh Kacang dan Nasi Impit

Satay dan Satay

Kuah Lodeh

Pudding Jagung

Ruang Tamu 

Para Tetamu

Para Tetamu


Wahh..meriahnya semalam..penat nya lah sibaik esok acik cuti getu kalu tak nie dah kui dua page,masih tak tido-tido lage tau tak..hihihi..nih aku baru balik dari open house umah kawan baik aku kat area KL nie gak lah,lepas balik dari keja je terus aku balik umah coz nak siap kan segala persiapan yang aku nak bawak sikit kat open house tu,aku yang ambik part nak tolong le kawan aku tu buat sikit-sikit la juadah yang nak bawak ge umah dia,ye lah mana lah tau nanti tak cukup lak makana sasau dibuatnya kan! so aku lah yang membuat kuah kacang ngan nasi impit..uhhh aku buat bila ko orang tau jumaat malam tuh!dah lah esoknya sabtu kena koje tapi kawan punya pasal no hal punya lah,tido lambat pun tak pe le yer..kawan aku gak tu..
jadi malam semalam acik siap kan kuah kacang ngan merebus nasi impit hingga le kui 3 pagi..uhh ngantok nya lah..nie kul 7 pagi nak bagun ge koja lak nie,masa nie tak tido-tido lage nie uhh..nasib le yer..hihihi.
Okeys kita sambung lak cherita aku tadi,pas balik dari koje aku tak terus ge coz masa tu ujan lebat lah pulak,sib baik agenda open house start kui 5 petang, skang nie dah kui 3.30 petang tak ge ge lage nie..isshhh,dah lamabt nie kang jam lak tau-tau jelah kat KL nie kan pantang ujan sikit je jam..asal ujan jam..asal jam ujan..hahaha buat lawak sikit..hihihi..so dah dalam kul 5 petang baru aku gerak..sampai sampai je orang semua dah nungu aku kat umah coz diorang nak makan nasi impit tak ada kuah kacang..hihihi..marah diorang nape aku lambat,dah lah col-col aku tak dapat..hihihi.biasalah aku kan bage 1000 alasan lah kan,alah tipu sunat tak pe..hihi..tak delah memang ujan masa aku nak ge tu,pastu carik lak umah member aku nie tak nya jumpa-jumpa tu dok memusing 10x kat tempat sama tu..tu yang jadi lambat tu..tapi tak pe lah aku dah sampai pun..kan! Wah! meriahnya ramai nya orang yang dah datang kecuali aku je je yang paling last sekali, semua orang dah makan kenyang tu,cuma tunggu kuah kacang and satay yang tak sampai-sampai lage..pulak dah kata kui 3 petang tadi ambik kat leisure mall cheras,apa da itu penjual satay,janji tak serupa bikin la,next time tak leh ambik lage le kat tempat tu..banyak alasan ngat memula kui 3 petang pas tu kui 6 petang,bila dio orang pe petang tu nak amik kata tak siap lage,yang dah ada tu tuk orang lain yang dah tempah,boleh pak sate tu kata kalu kul 10 malam baru siap yang kita orang tempah tu..wahh banyak cantek muka hang,eihh tak dek-tak dek kita orang kata nak sekarang gak,so nak tak nak pak sate tu bage le kat kita orang dulu..so nasib lah orang yang lain yang dah tempah tu ambik sate dia page esok lah kot baru nya siap..hihi ..okeh kita sambung balik cherita aku tadi ..bila sate dah sampai ape lage melantak tak hinggat lah masing-masing macam lah tak penah makan sate selama nie..hihihi..bila dah abis makan jam pun dah nunjuk kul 10.30 malam..jadi aku rasa dah tiba dah masanya untuk gerak balik lah pulak,ye lah tuan umah pun nak berehat jugak kan,tak gheti-gheti lage ke..hahha..tapi yang bestnya sebelum balik tuan umah bage kita orang semua tapau segala makanan yang ada,sampai licin kita orang menapau..hihi..nie gi open house ke?gi kedai mamak tapau makanan..hahaha..apa apa je lah kan,ada aku kisah...okeiess masa untuk balik,sesampai je kat umah dah kul 11.30 malam..uhhhhh penatnya,nasib le esok ahad cuti boleh lah acik rest sepuas hati kan! wah puas nya tdo esok..tak sabar nak melingkor kat atas tilam aku..orait le aku gerak dulu lah ye..acik nak tido dah nie dah nak ting-tong ting-tong dah nie cam dah tak larat nak off lap top pun..wokess..sweet dream semua..tido mimpi kat aku key!hihihi...

No comments:

Post a Comment