Advertlets

Saturday, October 2, 2010

4D,TOTO,KUDA -Judi Haram Pada Yang Muslim Sahaja Tau!

Hey every one !Today is a good day coz aku cuti boleh bersenang lenang di depan PC hihihi..every one say cheezee to world! 
Aku suka! bila hari nie Friday and esok dah tentu nya Saturday! bermakna esok tak payah keja boleh tido puas-puas hihihi...tapi bila esoknya saturday dah tentu-tentunya lusa Sunday..ahh tak best coz next tomorrow nya dah tentu Monday! Monday bage aku sesntiasa Bluessss coz..kena keja,keja banyak kalu Monday,uhh malasnya lah nak ge koje,kan senang kalu aku nie kaya-raya,tak lah payah bangun pagi-pagi nak ge koje,boleh dok umah sesuka hati,tak pun pe shopping tiap-tiap saat dan boleh beli jer apa yang aku suka, kalu boleh beli jer Mega Mall tu sekali bawak balik..wakakahhhh..kalu tak pun pe jer vacation kemana destinasi yang nak ge sesuka hati,tak kira lah time bila pun atau tak pun pe je setiap minggu holidays.. uhh bestnya,kalu pakcik kayo!hahaha..tapi bila nya aku nak kaya nie..entah..tak tau..tapi mana tau kan tetiba ada durian runtuh datang bergolek..wahh sukanya acik kalu betul kan,ewahhh...kuatnya acik berangan..alah tak salah kan kalu kita berangan,mana lah tau tetiba beranggan-anggan tetiba jadi betul..bersyukur acik..hihihi..saja je sebenarnya tak ada koje nak buat mula lah aku nak melalut sesuka hati kan! mula lah aku beranggan-anggan bukan apa masa aku ge koje tiap-tiap hari lalu kat depan Magnum 4D..wahhh meriahnya! hari-hari aku nampak angka 20 juta terpampang kat depan board bangunan tu,uhh tu lah pasal aku suka berangan bila lalu je kat depan bangunan tu,tiap kali aku lalu aku mesti toleh dua kali lah dia punya figure yang tertera RM20 juta tu,sape yang tak berangan kalu lalu kat situ,semua kenkawan aku pun beranggan serupa je ngan aku pabila kita orang lalu kat depan bangunan tu..siap bage tau kalu aku menang aku bage ko orang semua 1 juta sorang suruh bayar utang yang ko orang ada,pas tu pe shopping sampai lebam,beli umah beli keta..beli lah apa yang ko orang suka kan! tapi tu cuma berangan jer..bukan nya betul pun,yelah beli nombor pun tak penah hayat hidup aku, nak main benda jadah tu pun aku tak tau,lage pun aku tak nak tau pun coz dah tentu-tentunya benda tu haram di sisi agama kita kan,jadi saja-saja je nak berangan kenkononlah kalau dapat, dan berangan lah seketika apa yang aku nak buat dengan duit tu..cewahh..ahakkk..tak sesui  nokkk!!!..tapi aku ada jugak pikir kalau betul dapat lah kan apa nak buat ngan duit tu,nak beli keta ahh..aku takut keta ex-cden lak,nanti tak pasal-pasal mati uhh,tak nak lah..tapi kalu aku beli umah,camana lak..umm..sma gak nanti mesti pencuri masuk punya!ye lah kan umah tu beli ngan duit haram dah tentu-tentunya tuhan bage pencuri pecah masuk kan..hihihi..tapi kalu nak bawak pe melancong pun aku takut coz nanti naik kapal terbang tetiba lak kapal terbang tu terhempas dah sah-sah lah mati rentung pulak, kalu nak bage sedekah pun tak boleh jugak coz kan duit tu dari unsur perjudian nanti tambah lagi dosa sebab bage duit yang tak halal kat masjid ke anak-anak yatim ke,or kat warga tua,so susah gak kan..abis  tu apa nak buat kalu dah dapat duit cam gitu..semuanya tak leh aku nak guna walau satu sen pun untuk kebaikan! tengok lah berita semalam and hari nie, kan duit yang dia orang bage kat warga tua tu,ada lah was-was dari hasil judi dah tentu lah warga tua yang dah dapat tau dari mana datang nya duit tu tak nak duit tu kan,ye lah di orang kan dah tua..esok lusa mana tau tetiba mati,menjawab pulak ngan tuhan kan! ha moral of the story nya kita sebagai orang islam memang telah di haram kan oleh agama kita untuk berjudi, jadi di sini aku nak ingat mengingati lah supaya pada sesiapa yang telah atau pun pernah melakukan perbuatan tersebut supaya cecepat lah bertau bat kan,tobat nasuha tau..bukan tobat hari nie esok pe buat lagi,tu bukan tobat namanya..tu sengaja buat-buat tobat pastu buat lage,tak baik tau berdosa besar tu...!! ok lah aku rasa cukup lah aku merepek kat sini,nanti ko orang boring lak nak baca nya,kang ko orang kata aku nak jadi ustazah lak nak ceramah kat sini kan!bukannya apa kita nie sebagai manusia di muka bumi Allah nie patut ingat mengingati di antara satu ngan yang lain..bila aku cherita bab dosa pahala nie aku sebenarnya menginggatkan diri aku juga supaya tidak melakukan pekara-pekara yang dilarang oleh agama! ok lah anyway aku cau dulu lah mata pun dah ngantuk tahab gaban dah nie..aku gerak dulu lah ye kita sambung lain episode lak lah..wokehhh caucincau...


p/s:Peringatan segala jenis pekara yang berkaitan ngan judi ada lah haram pada yang muslim..jadi jangan sampai terjebak ke kancah itu..wasalam.. 

No comments:

Post a Comment